• Algemeen

Korfbalvereniging "De Granaet" is opgericht in 1972 en sindsdien de korfbalclub van Dokkum.

Dit jaar (2022) bestaat onze club 50 jaar. Dat zal het hele jaar door gevierd worden met op 1 en 2 juli 2022 de KV De Granaet Jubileumdagen.

De laatste jaren heeft de vereniging een ledenaantal van ongeveer 160 leden, waarvan ongeveer de helft jeugdleden. We zijn een sportieve en gezellige vereniging, waar aandacht wordt besteed aan zo goed mogelijk korfballen in wedstrijdcompetitie, maar waar ook de mogelijkheid bestaat om op recreatieve wijze deel te nemen aan de korfbalsport. Daarnaast is er ook een stuk ontspanning tijdens nevenactiviteiten.

Korfbal is de enige gemengde sport voor dames/meisjes en heren/jongens. Een gevarieerde sport met sterke sociale contacten. Onze club is dan ook een vereniging waar vele vriendschappen zijn begonnen. Korfbal is een teamsport. Elk team bestaat uit 4 dames/meisjes en 4 heren/jongens, die in twee vakken spelen. De jongste leden, de F-pupillen spelen meestal in één vak. Veel leden zijn naast hun sportieve inzet ook actief als vrijwilliger bij vereniging betrokken. Er wordt veel georganiseerd. Bij Korfbalvereniging "De Granaet" is altijd wel wat te doen.

We hopen dat je Korfbalvereniging "De Granaet" leert kennen als een open vereniging waar je altijd welkom bent, waar je nieuwe vriendschappen kunt sluiten en waar je plezier kunt beleven aan de korfbalsport en de eventuele nevenactiviteiten. Mocht je vragen hebben of ergens mee zitten, laat het dan gewoon even weten. Korfbal is immers een teamsport. Andere leden staan graag voor je klaar.