• Blog december 2023

16 dec 2023

• Hierbij even een kleine stand van zaken wat er op moment speelt in het bestuur van de korfbalclub!
    Al weer de laatste up date van het bestuur dit jaar.

Op verzoek van de gemeente worden de inzamel data van het oud papier van de container Tolhuispark een beetje gewijzigd vanaf volgend jaar 2024.
    Het inzamelen van het oud papier is niet meer telkens op de laatste zaterdag van de maand op het Tolhuispark zoals u dat van ons gewend bent.
    Wij moeten de inzameldata aanpassen vanwege de kraakpers inzameling hier in Dokkum.
    Een aantal van deze data die wij ingeleverd hadden bij de gemeente en Omrin hebben overlap met de kraakpersauto.
    De gemeente en Omrin willen dit zoveel mogelijk spreiden om zoveel mogelijk oud papier in te zamelen.
    De nieuwe inzameldata verschijnen straks wel weer op onze mooie KV de Granaet site.

Ook wordt er druk gewerkt op het Tolhuispark om de kunstgrasvelden voor de hockey en korfbal in optima forma te brengen.
    Als alles goed gaat hoeven we volgend voorjaar onze wedstrijden niet meer te spelen op de velden van Be Quick! Maar kunnen we  onze kunsten gaan vertonen op het nieuwe kunstgrasveld.
    We hopen dan ook dat we een geweldig mooi openingsfeest te kunnen organiseren volgend jaar in samenwerking met de HCD ter ere van de nieuwe kunstgrasvelden.

• Daarbij is ook het idee ontstaan tot een gezamenlijk (HCD, KV de Granaet) gebruik van de kantine en kleedkamers van KV de Granaet. We zijn nog aan het brainstormen bestuur, kantine commissie en HCD hoe dat in te richtten.
    Daarbij komen verschillende dingen aan de orde, o.a. in- en verkoop van eten en drinkwaren, huur/opbrengsten kantine, roosters bardiensten, schoonmaak.

We hadden op een grotere response gehoopt van de vrijwilligers enquête die we verspreid hebben onder de leden van de korfbalclub. Van de 150 formulieren die wij hebben verstuurd naar de leden zijn er maar plusminus weer 35 antwoordformulieren weer bij het bestuur binnen gekomen. Bij deze de oproep om het formulier alsnog in te vullen.
    Maar toch ook weer blij dat er weer enkele leden zich bereid hebben verklaard om vrijwilligerswerk te doen voor onze club. Maar schroom niet en meld je vooral aan bij het bestuur als je zin hebt om onze club te steunen en om mee te helpen om allerlei karweitjes te doen voor onze club.

Ook zijn we nog steeds in gesprek met de gemeente NoardEast-Fryslan en Optisport over de huur van de sporthal die wij moeten betalen aan Optisport. Maar de gesprekken hierover verlopen moeizaam.
    De gemeente hanteert voor de sportzalen in NoardEast-Fryslan een tarief.
    Helaas betalen wij aan Optisport een hoger tarief en daar vind het bestuur wat van.
    We proberen ook met terugwerkende kracht het teveel betaalde huur aan Optisport terug te ontvangen.

Tot zover eerst de update van het bestuur over het reilen en zeilen bij de korfbalclub.
    Fijne feestdagen toegewenst en alvast een goed begin van 2024.

Met vriendelijke groet

Bestuur KV de Granaet.