• De Granaet 1 mist belangrijke punten tegen ASVD

19 mrt 2023
  • Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen ASVD uit Dronten op het programma. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, aangezien beide ploegen gebrand waren om punten te pakken. ASVD stond namelijk 2 punten boven De Granaet. Om te kunnen handhaven in de eerste klasse, was het voor De Granaet van groot belang om deze wedstrijd te winnen. De tribune was goed gevuld met Granaet supporters! Na de wedstrijd van het tweede, die het goede voorbeeld hadden laten zien door te winnen, was het de beurt aan het 1e. De spelers van de Kangoeroeklup mochten samen met het eerste het veld oplopen. De wedstrijd ging, onder leiding van H. Bergsma, om 18:45 van start.
    Jitze wist De Granaet op een 1-0 voorsprong te zetten. Echter liet ASVD ook direct zien dat zij wisten te scoren en maakten 2 doelpunten. Gerben zette het weer op een gelijke stand van 2-2. ASVD zat nu goed in de wedstrijd en wist een groot gat te slaan door de stand op 2-10 te zetten. De Granaet had het zwaar en coach IJsbrand Maaskant vroeg een time-out aan. Na de time-out was er weer strijd en vechtlust te zien en wisten we terug te komen op een score van 6-10. Tijdens de rust stond de stand op 7-13. Het was nu alles of niets, erop of eronder.
    Ook in de tweede helft bleef ASVD de juiste kansen benutten, De Granaet kon een tijdje mee blijven scoren. Na 15 minuten speeltijd was het gelukt om de grote achterstand te verkleinen naar een verschil van nog maar 3 punten: 15-18. Dit was het moment om door te pakken! Iedereen zette alles op alles om op gelijke punten met ASVD te komen. Helaas wist ASVD dit te voorkomen. Ze liepen uit met het scoren van doelpunten en de spelers van De Granaet konden dit niet meer bijbenen. Uiteindelijk is de eindstand 28-18 geworden. Teleurstelling is het juiste woord om het gevoel na de wedstrijd te omschrijven. We willen al het publiek bedanken voor jullie komst. Aankomende zaterdag mogen wij de laatste thuiswedstrijd spelen tegen de nummer 2 uit de poule: DOS Kampen. We hopen uiteraard weer op jullie komst!