• De Granaet 2 laat punten achter in Rottefalle

9 okt 2022
  • Op zaterdag 8 oktober om 18:30 uur start de wedstrijd van KV De Granaet 2 tegen de koploper Wêz Handich/DOW/TFS 2, onder leiding van A.Wiersma. Wêz Handich/DOW/TFS een ploeg waar De Granaet twee weken geleden in de bekerwedstrijd nipt van verloor met 10-14.

De Granaet is de eerste minuten van de wedstrijd nog niet helemaal scherp en komt al gauw op een 2-0 achterstand. Martine Vlasma weet gelukkig de 2-1 te maken, maar Wêz Handich/DOW/TFS weet daarna al snel een gat van 3 verschil te maken (4-1). Dit gat wordt door Sanne Smit, Max Westra en Jacob Ruben Duinstra weer verkleint naar 1 verschil (5-4). Met nog 18 minuten op de klok staat het 9-5 tot dat Max Westra het op zijn heupen krijgt en 3 afstand schoten scoort, waardoor we de rust in gaan met een 11-8 achterstand.

Na de rust komt De Granaet met volle moed het veld op: ze moeten nu laten zien wat ze in huis hebben. Wêz Handich/DOW/TFS laat dit echter niet gebeuren en loopt ondanks doelpunten van Marije Smit en Max Westra uit naar een 18-10 voorsprong. De puf is eruit bij De Granaet, Jacob Ruben Duinstra weet nog een mooi afstand schot te scoren, maar daar blijft het ook bij, waardoor het fluitsignaal klinkt bij een eindstand van 19-11.

Volgende week zaterdag 15 oktober staat de uitwedstrijd tegen AVO 3 om 14:00 uur op het programma.