• KV De Granaet schrijft clubhistorie met dubbele promotie naar de eerste klas

18 apr 2022
  • KOLLUM – In een kolkende Van Der Bijhal was het afgelopen zaterdag erop of eronder voor De Granaet 1. Vorige week werd er in een zenuwslopende eerste play-offwedstrijd 21-21 gelijk gespeeld tegen KV Invicta. Er moest gewonnen worden om een nog nooit eerder behaalde promotie naar de 1e klas te behalen.

Hoewel Invicta de score opende, was het De Granaet die na de gelijkmaker het initiatief overnam en via 1-3 het overgrote deel van de eerste helft voorstond. Er werd bij de Dokkumers over alle schijven gescoord, de eerste 8 doelpunten waren afkomstig van 8 verschillende spelers. Hoewel De Granaet het overgrote deel van de eerste helft steeds met 2 doelpunten voorstond, kwam Invica knap gelijk tot 10-10. Hierna gingen beide ploegen gelijk op, maar wist Invicta nog één doelpunt meer te scoren dan De Granaet. Met een 14-13 ruststand werden de kleedkamers opgezocht.

Na de pauze kwam het team van trainer Henk-Sjoerd Westra sterk uit de kleedkamer en werd de gelijkmaker meteen gemaakt: 14-14. Hierna begon een zenuwslopemde nek-aan-nek strijd waarbij beide ploegen bij 18-18, 20-20, 21-21 en 22-22 steeds weer gelijk kwamen. Met nog 2:45 op de klok wist De Granaet op voorsprong te komen: 22-23. Hierna wisten de Dokkumers de wedstrijd slim uit te spelen en werd de wedstrijd in de laatste minuut beslist door een strafworp: 22-24. Hiermee promoveert het eerste team van De Granaet naar de 1e klas, een prestatie wat in het 50-jarig bestaan van de club nooit eerder gebeurd is. Dit betekent dat er komend zaalseizoen met de schotklok gespeeld zal worden.

Ook het tweede team van KV De Granaet wist een promotie naar de 1e klas te bereiken. Vorige week werd er in de eerste play-offwedstrijd met groot verschil gewonnen van Harich 2: 23-16. Vandaag werd er in de terugwedstrijd door het tweede net verloren: 17-14. Omdat er vorige week met meer doelpunten verschil was gewonnen promoveert het tweede team van de Granaet naar de reserve 1e klas.

Meer foto's klik hier: https://photos.app.goo.gl/WBqP4wKn7HSjfnyi6